آموزش تخصصی نرم افزار گروه مکانیک

سمیه رحیمی مدرس سازمان فنی و حرفه ای

آموزش تخصصی نرم افزار گروه مکانیک

سمیه رحیمی مدرس سازمان فنی و حرفه ای

12 وب سایت برتر برای مهندسان مکانیک

12 وب سایت برتر برای مهندسان مکانیک

می‌توان گفت مکانیک، گسترده‌ترین رشته مهندسی است. مهندسی مکانیک با هر چیزی که حرکت می‌کند، از کوچک‌ترین میکرو ذره تا بزرگ‌ترین سفینه فضایی و حتی بدن انسان سر و کار دارد. اختراع موتور بخار در نیمه دوم قرن 18 میلادی، انگیزه بسیار زیادی به توسعه همه جانبه انواع ماشین‌آلات داد. در نتیجه، طبقه‌بندی جدیدی از مهندسی که با ابزارها و ماشین‌ها سروکار داشت، به رسمیت شناخته شد و در سال 1847 میلادی با تاسیس موسسه مهندسین مکانیک در بیرمنگام انگلیس مهندسی مکانیک به رسمیت شناخته شد. اگر شما نیز یک مهندس مکانیک هستید بسیار ضروری است که از نوآوری‌های جدید رشته خود اطلاع داشته باشید تا بتوانید با همکاران خود رقابت کنید و در زمینه کاری خود پیشرفت کنید. در اینجا لیستی از بهترین وبلاگ‌ها و سایت‌های مرتبط با رشته مهندسی مکانیک گردآوری شده که می‌توانند الهام‌‌‌بخش شما برای ارتقای کسب و کارتان باشند و با استفاده از آنها بتوانید اطلاعات خود را به روز نگه دارید.

ME Mechanical

ME Mechanical یک پورتال آنلاین برای مهندسین مکانیک با اخبار، اختراعات و دستاوردهای تکنولوژیکی است. در این سایت صدها مقاله در زمینه موضوعاتی چون خودروسازی، فیزیک، مکانیک سیالات، ترمودینامیک و … وجود دارد. هدف اصلی این سایت ارائه دانش به دانشجویان و متخصصان صنعت مکانیک است.

Control Design

آیا پروژه‌هایی را انجام می‌دهید که از سیستم‌های کنترل حرکت استفاده می‌کنند؟ وبسایت Control Design مقالات متنوعی در زمینه مکانیک و در ارتباط با نرم‌افزارهای CAD و PLC به شما ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید در مورد دنیای سنسورها و موتورها اطلاعات خود را به روز نگه دارید، بخش منابع تکنیکی این سایت را از دست ندهید.

mechanical engineering

Mechanical Geek

این سایت برای و توسط دانشجویان رشته مکانیک طراحی ‌شده است. هدف این سایت، ارائه اطلاعات خوب و روشن درباره مهندسی مکانیک است. به بیان ساده این پورتال، دسترسی به اطلاعات مفید موردنیاز دانشجویان مهندسی مکانیک، مانند کتاب‌هاب الکترونیکی، اخبار و سوالات متداول و اختصاصی را فراهم می‌کند.

ASME.ORG

انجمن مهندسان مکانیک آمریکا یک سازمان غیر انتفاعی است که پلتفرمی آنلاین برای مهندسین مکانیک و دانشجویان فراهم کرده است تا بتوانند دانش به روز در زمینه مکانیک را به دست آورده و یا انتشار دهند که این کار توسعه مهارت‌ها بین مهندسین را ارتقا می‌دهد. این انجمن همچنین فرصت‌های تحقیقاتی از طریق کنفرانس‌ها، سمینارها و نشریات را فراهم می‌کند. از طریق این سایت شما می‌توانید دانش فنی زیادی به دست آورید و یا در برنامه‌های توسعه حرفه‌ای شرکت کنید. در این سایت حدود 127,000 متخصص و مهندس عضو هستند.

MechaniCalc

MechaniCalc یک مجموعه از ماشین‌حساب مبتنی بر وب است که برای کمک به طراحی و آنالیز کارهای یک مهندس مکانیک طراحی شده ‌است. این ماشین‌حساب روی طراحی ماشین و آنالیز ساختاری تمرکز دارد و برای انجام تجزیه و تحلیل با تمام جزییات طراحی شده است.

learnmech

این سایت، در مورد مفاهیم پایه‌ای مکانیک، پروژه و سمینار، حقایق شگفت‌انگیز رشته مکانیک، کتاب‌های الکترونیکی، ترندهای جدید و اخبار فنی مرتبط با این رشته مطالب فراوانی دارد.

basicmechanicalengineering

این سایت در ارتباط با مفاهیم پایه رشته مهندسی مکانیک مانند سیالات، ترمودینامیک، محرک‌ها، انرژی‌های تجدیدپذیر و تولید و طرح بسیاری از موضوعات مهندسی بحث می‌کند.

mechanical engineering

SolidProfessor

سایت SolidProfessor دوره‌های آنلاین برای افراد و گروه‌ها ارائه می‌کند. همچنین این پورتال، یک تجربه آموزشی در سطح جهانی برای مهندسین و طراحانی که می‌خواهند با اطمینان و به طور موثر طرح‌های ابتکاری باCAD ، CAM و برنامه‌های نرم‌افزاری BIM ایجاد کنند، ارائه می‌کند.

Mecharriors

در این سایت در ارتباط با تمامی گرایش‌های مهندسی مکانیک، پروژه‌های مکانیکی، نرم ‌افزارهای مرتبط با این رشته به خصوص نرم افزارهای CATIA و ANSYS مطالب فراوانی ارائه شده است.

Machine Design

این سایت، منبع فنی جامع برای مهندسین مکانیک است که ملزومات فنی طراحی و تولید پیشرفته را فراهم می‌کنند و اطلاعات فنی دقیقی در مورد طیف کامل محصولات، بازارها و فن‌آوری‌های مهم این رشته را برای مخاطبان گسترده خود فراهم می‌کنند.

Eng-Links

این سایت یک منبع از ابزارهای مهندسی، مانند ماشین‌حساب و نمودار متریک، لینک‌های منابع و بسیاری از اطلاعات مربوط به نرم‌افزار برای مهندسین است. اگر به دنبال یک مجله مناسب برای مطالعه هستید، حتما به این سایت سری بزنید. خدمات این سایت شامل سه بخش اصلی تدریس، کارگاه‌ها و منابع وب هستند.

MatWeb

سایت MatWeb یک منبع واقعا شگفت‌انگیز برای پایگاه‌ داده‌های مواد است که به شما اجازه می‌دهد که بر اساس یک نام تجاری، تولید کننده یا نام مواد بتوانید جستجو کنید. ابزارهای فنی زیادی نیز در این سایت وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای کار خود استفاده کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد